Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, November 17, 2015

Menyesal tak beli bekas bawang Tupperware...

Saya rasa menyesal pula kerana tidak membeli bekas bawang Tupperware dalam katelog yang lalu. Memang harganya agak mahal, namun setelah berfikir agak panjang saya ambil keputusan untuk memilikinya. Sebabnya sangat murah dari segi nilai tambahnya. Lagipun saya dapati atas perkara lain saya tidak berjimat. Kenapa kepada sesuatu yang berharga saya berjimat?...kononnya (menyedapkan hati).


Image result for katalog tupperware bekas bawang
Bekas bawang...

Perlukah dapur saya kemas wal hal seminggu sekali saya tidak masak? Jawapannya: Perlu untuk mata hati saya. Motivasi hidup.

Saya pernah disindir gurau oleh kawan saya (yang statusnya dalam setahun empat kali ke Eroupe). Bila dia masuk ke dapur sekangkang kera saya, dia kata " Man semua ni buat perhiasan saja kan?"

Bekas bawang ini sebenarnya boleh diletakan barangan lain yang sesuai. Dan kalau disusun ianya cantik dan moden.

Oleh sebab itu saya wasap kawan saya supaya cari kembali bekas bawang tersebut. Saya mahu membelinya...

Kalau ada rezeki, adalah...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home