Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, November 13, 2015

Diet nasi saya...

Sudah 13 hari saya tidak jamah nasi. 

Saya hanya tidak makan nasi tetapi saya makan makanan lain seperti biasa. KFC bagai.

Saya sangat percaya yang nasilah membuatkan saya bulat. Kawan saya kata diet saya salah. Saya tidak peduli.

Kevin Zahri kata boleh makan nasi tetapi segempal tangan cuma. Saya tergelak bila baca petua dia. Saya tidak mampu untuk makan sedikit sebab bila saya makan saya hilang kawalan diri. Mula-mula sikit lepas tu bertambah menambah!. Nafsu nasi saya kuat! Saya tentulah lebih kenal saya sendiri berbanding Kevin zahri yang tidak pun kenal saya.

Sepanjang 13 hari ini ianya sangat perit dan mencabar. Sebab terpaksa menahan apa yang kita suka. Contohnya semasa cuti balik kampung semasa berkumpul makan nasi, saya cicah ayam merah dengan roti gadinear jea. Rasa nak menangis adanya.

Begitu juga apabila kawan saya berikan nasi arab, saya hanya makan dagingnya. Saya beritahu kawan saya, saya sudah makan. Saya letak nasi itu dalam peti. Lepas itu saya panaskan dagingnya dan buang nasi.

Nasi sedap. Sebab bila kita makan dengan lauk yang kita suka. Kita akan tersenyum girang. Tersenyum puas.

Saya harap suatu hari nanti saya dapat pakai baju yang saya beli di Camerong Highland. Dua pasang baju tu memang saya beli untuk dipakai masa saya kurus. He he he.

Saya rasa ada sisi lawak dalam diri saya...

Juga sisi bodoh...(he he he)

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home