Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, November 12, 2015

Bertopi pulak dah!

Tanpa edit...


Saya sangat jarang memakai topi. Topi ini rakan sekerja saya Dr Haji Othman hadiahkan. Dia beli di Australia semasa beliau pergi melancong. Saya rasa berbangga kerana dapat topi berbanding dengan kawan-kawan saya yang dapat kicing.

Saya terus memakai dan urbankan diri di bandar Kuantan pada suatu hujung minggu. Terasa jugak malu sebab rata-rata yang pakai topi adalah muda belia belaka. Cuma saya sahaja yang sudah melewati 45 tahun. Tapi topi tak ada kaitannya dengan usia. Tidak pernah saya jumpa dalam jurnal topi ada kolerasinya dengan usia. Saya terus memandaikan  diri. 

Bertambah pula kawan saya beli telefon bimbit baru. Terkejut juga bila kawan saya beritahu harganya dekat RM3K. Lalu saya terus posekan diri, nak tengok cantik tak gambar kemeranya. Jadi tanpa malu kepada  taukeh kedai dan pelanggan lain, saya terus posekan diri.

Ada seorang mak cik tengok, saya buat tak tahu jea...apa salahnya pukul gambar?

Saya jaga topi ini dengan baik...sebab ianya mahal...




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home