Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, September 9, 2015

Kek Coklat Dr Amy...

Semalam saya makan kek coklat sebagai makan malam... sambil bersandar di sofa saya menikmati kek itu yang baru saya keluarkan dari peti sejuk.

Sambil makan saya tengok tv, saya teringat petangnya Dr Amy datang ke bilik saya bertanya khabar dan kemudiannya memberikan kek coklat buatannya sendiri. Saya kagumi Dr Amy kerana banyak sebab.

Antara sebabnya beliau sangat mengambil berat mengenai anaknya walaupun dalam kesibukan kerja yang tidak berhabisan. Dan saya juga kagum dalam kesibukan itu beliau masih lagi dapat membuat kek coklat.

Saya rasa malu kerana saya tidak sempat masak dan terasa sibuk. Sedangkan Dr Amy lagi lebih sibuk.

Beliau dalam kesibukan itu masih sempat masuk pejabat saya bertanya khabar dan memberi kek. Dengan jawatan yang dipegangnya itu tentulah beliau sibuk 24 jam. Namun beliau menghargai persahabatan.

Saya doakan beliau sentiasa sihat dan bahagian. Amin.

Sedap kek coklat itu...

Sempatkah kita memasak dan menjaga persahabatan dalam kesibukan kerja? Dr Amy sempat...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home