Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, April 3, 2014

DPL: Tenunan sebuah hati...

" Nanti saya wasapkan ke encik" Jawab juru jual tersebut selamba.
 
Saya terkedu seketika, saya terus berpaling dan saya dapati timbalan dekan berada agak jauh dari saya. Nasib baik. Berdekatan dengan saya ada pensyarah lain. Malunya saya, mungkin agak pelik walaupun saya agak handsum tetapi tak ada handpon yang boleh berwasap.
 
Sebenarnya kejadian ini berlaku ketika saya bersama timbalan dekan dan pensyarah-pensyarah lain singgah di pusat tenunan di raja Pahang. Kami mahu membeli cenderahati untuk Tan Sri sempena majlis `luncheon talk III' di Kuantan.
 
Saya pula setelah berlegar-legar, berkenan dengan beberapa tenunan tetapi saya mahu kain tersebut ditenun berlainan sikit menikut kehendak hati saya. Saya mahu yang unik. Koleksi peribadi tenunan hati.
 
Selepas terkedu saya kelam kabut, dalam kelam kabut saya beritahu gadis penjual tersebut bahawasanya bulan depan kononnya saya akan beli handpun mahal dan bolehlah berwasap. (Bila dalam perjalanan pulang baru saya tahu yang saya sebenarnya tidak perlu terangkan apa-apa kepada jurujual itu. Mungkin gen ni saya dapat dari emak saya.)
 
Saya tidak sedar semua orang di sekeliling saya semakin ada wasap. pernah saya berasa/merasa hairan mengapa anak saudara saya kata dia terpaksa beli kad prepaid bila nak bersms dengan saya.
 
Nampaknya saya kena beli handpon baru yang boleh wasap, saya mesti ikut teknologi. Namun saya akan cari yang murah jea..he heh.
 
Ini gambar-gambar semasa di Galeri Tenunan Di Raja Pahang, Kuantan tempohari. Cantik kainnya.
 
Patung pun pandai menutup aurat...he he he







Kain yang depan tu RM1400!







Cantik dipakai dengan baju Melayu hitam




 
Jan: Kita kena tenun hati kita biar kejap, kukuh dan berwarna warni...haaa.
 
 

1 comment:

MyFreeMinded said...

ala beli yg murah je, takat 3 rat pun ada yg bole brwhats up... :)

tenun hati biar kukuh jati diri..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home