Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 8, 2014

DPL: Bahagian pemasaran di UMT

 
Pengalaman ber`marketing' di Universiti Malaysia Terengganu sangat menyeronokan. Walaupun sangat meletihkan dan berpeluh-peluh (kerana penyaman udara langsung tidak berkesan), saya tetap gembira. Dalam berpeluh luar dalam, saya tetap tersenyum.
 
Pelik kan? Seronok tapi letih. Banyak juga aktiviti lain yang seronok walaupun letih. Tanyalah ahli sukan atau kalau mahu lebih faham tanyalah mereka yang sudah kahwin yang suka bersetubuh.
 
Ini bukan khemah sarkes tetapi ada gerai-gerai pamiran di dalamnya

 
 
Kelihatan Encik Rosli agak sibuk ke hulu ke hilir
 
 
Ketua saya bernama En Rosli. Seorang pegawai pemasaran yang sangat rajin bekerja. Rajinnya beliau sehingga saya hanya berhenti untuk makan minum sahaja. Saya tidak sempat rehat. Dari mana datangnya tenaga beliau untuk bekerja saya tidak tahu, memang En Rosli komited dalam bekerja. Saya beri 5 bintang.
 
 
Din dan Ayie...
 
Saya juga dibantu oleh Din dan Ayie. Din juga adalah seorang pensyarah. Beliau masih muda dan masih handsum dan masih pemalu. Namun sekarang saya rasa dia sudah berisi sikit berbanding dulu, namun walaupun sedikit berisi dia tetap handsum macam saya zaman muda-muda dulu. (Lihat gambar masa saya muda di posting lain untuk mengesahkannya. Jika perlu).
 
Seorang lagi adalah Ayie. Saya terkejut sebab beliau tidak mengenali saya yang agak popular (kira perasanlah ni kot). Mungkin zaman kegemilangan saya sudah tidak ada langsung. Budak-budak baru memang langsung tidak mengenali saya. Tapi tak apalah...
 
Rupanya Ayie pekerja baru. Ayie juga bekerja dengan rajin sekali. Rambut cacaknya disikap rapi, sekali pandang seperti pelajar yang mahu minta borang permohonan. Mungkin diasuh oleh En Rosli supaya sentiasa kemas dan bekerja dengan serius.

Saya ada juga cuba buat lawak di gerai tersebut tetapi saya dapati lawak saya tidak berapa mendapat sambutan sebab En Rosli, Din dan Ayie serius bekerja. Jadi saya simpan lawak saya untuk masa hadapan.
 
Saya tanya adakah pelajar ini bersekolah agama, mereka kata tidak.
  
Walau bagaimanapun saya sempat juga singgah di gerai-gerai pameran lain kerana saya ada juga `curi tulang'. Saya singgah di gerai UNISZA, tengok-tengok kalau ada kerja kosong, he he he. Itu perangai saya.mungkingkah saya mahu balik negeri? Tetapi saya suka bekerja di Pahang.
 
Bagus juga peluang untuk bekerja luar dari kampus, melibatkan diri dengan bahagian pemasaran. Boleh dekat dengan masyarakat. Saya melihat peluang ini dengan positif. Malah saya selalu bertanya kepada En Rosli kalau saya boleh ber`marketing' lagi. Lain kali.
 
 
Eh, ni result UPSR! Aku salah bawa...
 
 
Entah mengapa ber`makerting' kali ini paling menyeronokan. Mungkin saya positifkan minda saya.
 
Ber`marketing' memanglah bukan suatu kerja hakiki seorang pensyarah namun banyak kebaikan yang dapat timbul darinya. Pensyarah boleh jawab beberapa perkara yang mungkin bahagian marketing agak keliru. Contohnya system penilaian pelajar.

Kerja ini menemukan kita dengan muka-muka baru yang `fresh'. Bukan muka-muka kawan sekerja kita yang agak sudah lama kita tatap semenjak kita berjaya dalam temuduga dulu. Dan muka kawan-kawan kita tersebut pula tidaklah semakin elok, melainkan menua.

Jan: Ramainya orang nak belajar, baguslah.
 
 

4 comments:

Ester said...
This comment has been removed by the author.
Dahlia said...

Salam,
Lawak-lawak abang jan share kat blog ni je, biar saya tolong ketawakan..ekekekeke

Jankaulu said...

he he he salam dahlia

MyFreeMinded said...

hehehehe..... best lah dapat g promo Uniten.. wak pe x de org suruh saya pegi..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home