Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, April 16, 2014

DPL: Kita bukan kita lagi?

" Banyak orang mula menyedari kehidupan sederhana adalah yang terbaik bagi mereka apabila mereka mula berumur..."

- Abang Jan
 
Masa kita muda tentulah kita mahu banyak perkara, banyak benda terutamanya banyak seks dan banyak wang. Namun apabila bertambah menua (walaupun seks tetap kita dambarkan...) tetapi wang tidaklah pula semakin menjadi segala-galanya bagi kebanyakan orang...

Orang dewasa lebih memikirkan kepada kebahagian dan ketenangan hakiki. Banyak contohnya, orang tua islam banyak sibuk ulang alik ke masjid bila umur menjengah senja, mereka mula kuat menyesal atas dosa-dosa lalu. Kesihatan lebih diutamakan, kebahagian anak cucu diinginkan.

Bukanlah maksud saya fungsi wang sudah tidak menjadi penting, tetapi ada perkara lain yang semakin penting apabila kita dewasa... Oleh itu kita jangan hairan kalau kita sudah bukan kita lagi. Asalkan kita berubah ke arah yang lebih baik.

Dan kadang-kadang kita tidak sedar pun sebahagian diri kecil kita telah berubah. Sebahagian kecil yang berubah itu memberikan impak yang besar...

Haaa...

Saya rasa saya lebih tabah...

 
 
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home