Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, April 7, 2011

stress dalam berkerja...

" Keturunan kami tak ada yang bodoh-bodoh, semua cerdik belaka" Katanya kasar melalui talipon. Terkejut jugak saya sebab perkara tersebut tidak ada kena mengena dengan sifat bodoh atau tidak. Saya tidak kata anak dia bodoh. Tidak pernah kata walau sekali pun...walau dalam hati.
" Sebagai pensyarah, awak kenalah tolong bangsa kita. Sapa nak tolong orang Melayu?, kita sesama Melayu" Katanya seolah memberi syarahan terhadap saya. saya diam sahaja. Saya pulak diceramahkan olehnya.
Saya tetap sabar, saya jaga tata susila dan nama baik tempat saya bekerja. Kalau ikut kan hati saya memang tidak mahu angkat panggilan daripadanya, kalau ikutkan hati tentu saya melawan balik cakap tersebut. Seluruh keluarganya menalipon saya. Ibunyalah yang paling menganggu saya hari-hari. Begitu juga dengan abangnya. Ada sampai pukul 3 pagi pun kol!. Ini kisah benar.
Kedatangan ke kelas tidak sampai 40%. Saya bukan tidak berhati perut. Saya telah mengikuti arahan daripada ketua saya dan proses pembaran tersebut tidak melibatkan saya seorang untuk menentukannya dan ianya mengikuti prosedur yang sah. Sudah banyak kali surat dihantar kepada ibu bapa. Last-last saya `diserang' seolah saya seorang yang tidak berbakti...
Saya stress bercampur pilu...(pulak dah).
Jan: seolah diri ini tidak berbakti kepada bangsa...

3 comments:

wawadave said...

pijak je budak tu..ni la stress yg tak patut timbul tapi tubit gak.. cam sama je prasaan dlm my post

Cik Bee said...

kesian sir.... student yang wat perangai, mak ayah salahkan para pendidik, tanknak mengaku anak die bermasalah... sir, sabar.. saya taw sir seorang lecturer yang baik...

Mama4Aqil said...

rasanya kena ada jalan penyelesaian iaitu menang-menang.kalau sendiri yang menderita,tu sengaja menambah stress.kan?

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home