Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, April 12, 2011

Jakung



Dinner tersebut sebenarnya untuk meraikan kejayaan projek organisasi, bukan hari keluarga. Untuk hari keluarga, organisasi memang peruntukan suatu hari yang bernama HARI KELUARGA. Saya ulangi, HARI KELUARGA.

Saya datang daripada jauh, dari Semenanjung. Saya bawa baju batik dari Semenanjung kerana saya sudah menduga akan ada majlis diner mendiner ni. Saya hadir awal untuk hormati majlis, lagi pun saya bukan ahli politik atau orang besar(yang perlu datang lewat?, he he he).

Tidak lama kemudian dewan makan tersebut penuh dan saya dapati ramai peserta yang terpaksa berdiri di belakang dewan, termasuk AJK majlis. Beberapa orang kawan saya juga terpaksa berdiri di belakang dewan.

Esoknya, kawan baru saya beritahu tak patut betul sebab ada peserta yang bawa anak-anak mereka sampai penuh meja. Masa mendaftar pihak urus setia ada tanya " ada bawak spouse ke". Ini untuk siapkan meja dan bilangan kerusi yang secukupnya hanya untuk pasangan, bukan ahli keluarga yang lain.

Kejadian sebegini juga terjadi apabila saya kembali ke Semenanjung. Saya hadiri suatu majlis di sebuah hotel bertaraf 5 bintang. Saya lihat ada peserta terpaksa duduk kiri kanan dewan apabila peserta lain bukan saya bawa pasangan tetapi juga anak-anak. Ada yang dah habis melawa tapi kena duduk tepi dinding, he heh e.

Saya ada juga buat-buat tanya " eh sapa tu, Meor (bukan nama sebenar, saya jumpa dia di seminar tersebut sahaja. Kira kawan b aru)?. Meor jawab " Saya bawak adik ipar sekali...."...

Saya rasa ada majlis kita sesuai bawa anak-anak dan ada majlis kita bawa pasangan kita dan ada majlis kita sendiri sahaja pergi... sendiri fikirlah.

Jan: Saya terdengar ada bayi yang menangis dalam dewan semasa tetamu kehormat (daripada luar negara) buat ucapan...dalam hati saya berkata "Selamat datang ke Malaysia". he he he

4 comments:

uj said...

Saya rasa ada majlis kita sesuai bawa anak-anak dan ada majlis kita bawa pasangan kita dan ada majlis kita sendiri sahaja pergi... sendiri fikirlah.

... dan ada juga majlis yang kita tak perlu datang langsung....

Jankaulu said...

ya allah joe, i setuju sangat dengan ayat:

...dan ada majlis yang kita tak perlu datang langsung...

he he he.

danny said...

kalau ada majlis tu kita tak dijemput tapi pergi jugak?

Jankaulu said...

eh! ada ke kes macam tu? (buat-buat tanya...)

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home