"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, June 23, 2010

Deman bola...

Bila musin bola, saya jadi tak tentu arah. Tak tentu arah sebab nak menyesuaikan diri dengan keadaan yang terjadi akibat piala dunia.
Sebentar tadi ayah saya kol dan ada beritahu yang Slovenia lawan England, England dah dapat 1, kata ayah saya lagi kalu seri tak dapat masuk. Saya jawab ya ya je. He he he. Sepatah saya tak faham dapat masuk apa...
Minggu lepas timbalan dekan saya buat lawak pasal permainan bola daripada satu pasukan. Saya tak ingat dari pasukan apa tah? Tapi saya ingat sangat saya buat-buat tergelak besar atas sofa dalam bilik dia. Apakan daya, tak kan nak diam bila orang berpangkat daripada kita buat lawak kan?
Ayah saya dah berumur awal 70an, dan sekarang pastilah dia tak cukup tidur dok tunggu Tv, dan saya rasa Kamal Azie kawan saya sibuk beli majalah bola yang siap dengan jadual dan carta. Begitulah gelagat dia tekun menganalisis dan menjangkakan. Nasib baik dia tak buat graf atau keluk, he he he.
Jumpa kawan tempat makan cakap pasal bola, jumpa kat dewan cakap pasal bola. Selisih kat tangga cakap pasal bola. Kat jamban pun ada cakap pasal bola. Saya rasa terpinggir sangat bulan ni.
Suratkhabar pun tebal halamannya bahagian sukan. Cerita pasal bola berjela-jela. Tapi kita tak boleh la sekat minat mereka. Apa kita rasa jika kita sekat minat mereka. Biarlah mereka teruskan deman tersebut.

Jan: Dah lama deman rindu...

No comments:

.