Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, December 15, 2008

Rumah baru kakak...


Batang tiang yang besar buat rumah kelihatan gagah...




1. Ni rumah baru kakak yang dia beli kat Damansara, Kuantan. He he he kalau dia tahu rumah ni masuk blog jankaulu mesti dia marah. Dia memang begitu.




2. Hujung bulan sebelas hari tu, g la bertandang rumah dia kat Kuantan, dia ajak pergi tengok rumah dia kat Jeram Estate, kat Damansara (dekat dengan rumah Kamal dan Dib).




3. Kebetulan pulak kan, dia beli rumah saya pun beli rumah. Cuma berbanding dengan rumah saya rumah dia lebih besar, lebih selesa dan, lebih cantik (dan tentulah lebih mahal bayaran bulanannya, he he he).




4. Buat masa sekarang kakak saya tinggal perumahan Taman setali berhampiran Galim Kem, Kuantan. Dia kata nak jual rumah yang dia duduk sekarang. Kalau berminat boleh lah gi tengok rumah dia tu.



5. Rumah ni jauh lebih besar daripada rumah saya, harganya pun boleh beli 3 buah rumah saya, luas jugak rumahnya bila masuk ke dalam.

6. Semasa gi tengok rumah, kakak saya sibuk kata rumahnya kecil sahaja. Saya rasa dia patut tengok rumah saya beli, he he he. Atau heret dia tengok reban ayam, kah kah kah.


7. Bagi saya rumahnya itu dah merupakan rumah idaman saya, ada 3 ruang termasuk ruang tamu...tiangnya pun besar, itu yang saya suka sangat.



Nampak kat luar kecil, bila masuk agak besar juga.




8. Lepas tu kakak saya pun bersuara `Abang, kita gi tengok rumah Abang pulak?'. Saya terkedu, Ya allah malunya, apa aku nak beri dalih ya?




9. `Tak boleh pergi la rasanya Kak Tie, sebab tengah jalan dia bina parit, kan leni nak hujan', selamba je saya beritahu.




10. Selamat...he he he


11. Ruang tamu yang luas....rupanya rumah idaman saya tu bukan merupakan rumah idaman kakak saya...dia masih lagi kata bilik di rumahnya kecil.




12. Dalam hati saya `Kak Tie kena tengok bilik rumah abang, barulah kak tie rasa dan tau betapa besarnya bilik dan rumah kak tie'.










12. Saya pernah jugak beberapa kali beritahu Adnan yang rumah saya kecik terutama biliknya... Adnan kata `Bersyukurlah, rumah orang lain lagi kecil...



13. Adnan selalu buat saya terharu...memang benar kata dia kan...



Jan: Susahkan nak bersyukur sebab ia soal hati bukan soal mulu. Mulut kencang je kata alhamdulilah...hati terima ke?

1 comment:

Mc Zue said...

pommmm...kalau aku dapat rumah macam ni ya allah bestnya la...hehehe..tapi bak kata denan bersyukur dengan aa yang kita ada..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home