Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 7, 2020

Selamat tahun baru 2020



1. Tiba-tiba tahun 2020, meninggalkan jauh tahun 1970. sekelip mata sahaja rasanya.
2. Sudah 50 tahun, semua nampaknya berubah, Donny and Marie pun sudah lain benar. Rujuk gambar.

Dulu
Kini

3. Saya menjalani hari pertama dengan bersemangat, meninggalkan tahun 2019 dengan tenang.
4. Saya hanya menambah beberapa azam baru (selain beberapa azam yang saya bawa ke hadapan dari tahun-tahun lepas. He he he).
5. Saya tidak sedih dan menyesal atas ketidakjayaan azam tersebut. Malah saya rasa lucu pula.
6. “Some people are smart, but make all sorts of mistakes in their lives…” dok gitu?
7. Saya dapati setiap tahun kehidupan menjadi semakin mencabar dari segi fizikal dan mental.
8. Fizikal - Mungkin kerana badan semakin berusia namun aktiviti fizikal harian tidak bertambah perlahan pun. Saya masih lagi seperti kuda liar, berlari ganas di hamparan padang.
9. Mental – Harus kuat kerana perkara yang dulu dipandang biasa-biasa sahaja tetapi kini memberi kesan pada perasaan. Contohnya dulu apabila lihat orang tua selamba sahaja hati. Kini apabila melihat orang tua teringat emak dan ayah, teringat mak cik kantin, dan teringat suatu hari nanti tentu kita juga tua…(50 tahun tak tua lagi ke? He he he).
10. Setiap dekad ada cabaran baru untuk kita sesuaikan diri. Dekat 70an, 80an (the best), 90an, 10an dan menjelma dekad 20an, dan an-an lagi.
11. Kita adaptasi diri supaya kehidupan kita relavan. Kalau tidak kita akan terkebelakang dan akan tertekan.
12. "Hidup adalah satu perjuangan dalam menyusuri arus perubahan… Kalau kita tidak berjuang dan berubah, kita sebenarnya mati sebelum mati. kita tidak boleh letih dengan kehidupan..." Saya teringat kata-kata seorang sahabat saya. Beliau menasihati saya apabila saya rasa down dan rasa nak terujun telaga ha ha ha.
13. Akhir kata, saya ucapkan `Selamat tahun baru 2020’,
14. Semoga tahun 2020 memberikan kebahagiaan dan kesihatan kepada kita, keluarga kita, saudara-saudara kita, dan sahabat-sahabat. Juga hendaknya dimurahkan rezeki dan diberkati olehNya.
15. Amin.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home