Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 28, 2020

Menjaga pergaulan dan mengekalkan pergaulan...

Apa yang kita teringat apabila terkenangkan kawan-kawan lama kita?

Tahap pelajarannya? Tidak!
Baju-baju cantik yang dipakainya? Tidak!
Kayanya mereka? Tidak!
Cantik/tampannya mereka? Tidak!
Besarnya rumah mereka? Tidak!
Kereta? Tidak!

Tidak, tidak dan tidak!

Apa yang kita ingat adalah perangai mereka. Apa yang melekat di hati kita dan dibawa mati adalah perangai mereka.

Perangai tidak dapat dilihat dengan mata semata tetapi dengan hati. Saya menghargai kawan lama yang rapat dengan saya. Walaupun begitu kami sedar ada halangan dan tidak dapat bersama seperti dulu... Tanggungjawab semakin besar, ruang lingkup persekitaran hidup makin besar dan padat.

Kebanyakan kawan-kawan saya sedang sibuk menguruskan keluarga, anak-anak semakin membesar. Saya faham.

Terkadang saya tersenyum apabila mengenang kisah lalu... Pekan itu bandar kecil sahaja (di pahang) tetapi impaknya besar dalam hidup saya. Tuhan maha kuasa...

Terima kasih sahabat...
"Many people will walk in and out of your life, but only true friends will leave footprints in your heart." -Eleanor Roosevelt

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home