Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, January 10, 2020

Menjadi tenaga pengajar juga senang dapat dosa...


Saya dan pelajar Economi

1. Kalau ada para pelajar minta pukul gambar, itu tandanya semester sudah di penghujung. dan biasanya saya akan mulai sikat rambut pada minggu-minggu akhir tersebut. Tidaklah nanti saya kelihatan sebagai pesakit jiwa. Heh eh

2.Saya mencari rezeki dengan mengajar (walaupun ada kawan saya kata saya lebih sesuai berkerja di kelab malam, he he he). Mungkin takdir saya begitu walaupun saya percaya saya mempunyai banyak kemahiran lain untuk mencari rezeki, mengajar merupakan minat utama saya.

3.Saya tidak jemu mengajar kerana setiap semester saya berhadapan dengan pelajar yang berlainan. Kadang-kadang pelajar mengajak saya untuk bergambar kenangan. Maka bergambar dengan pelajar adalah aktiviti normal, tidak akan ada gambar saya bersama beruang.

4.Saya selalu mahu para pelajar saya mengetahui ilmu ekonomi dengan mendalam. Saya percaya ilmu ekonomi banyak membantu dalam kehidupan seharian individu. Sebab lain manalah tahu nanti akan jadi menteri kewangan taklah main hentam sahaja, he he he.

5. Sepanjang mengajar, ramai juga pelajar yang menyatakan mereka tidak minat belajar ekonomi . Subjek ini sukar bagi mereka. Tanggungjawab sayalah untuk membuat mereka gembira dan mengenali ilmu ekonomi. Dan minat, supaya mereka suka datang kuliah.

6. Saya percaya jika kita mengajar sambil lewa kita akan mendapat dosa. Menjadi tenaga pengajar juga senang dapat dosa kalau kita tidak amanah.

7. Semoga ilmu mereka mendapat manfaat kepada diri dan masyarakat.

8. Selamat menempuh peperiksaan akhir, semoga dapat menjawab dengan cemerlang.

9. Amin.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home