Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, January 20, 2020

Bagaimanakah dunia persaraan saya?

Saya dapat ramalkan bahawa saya akan rasa gembira hanya sekejap jika saya tidak mempunyai pekerjaan apabila bersara.

Mungkin saya akan rasa gembira dua tiga bulan sahaja namun selepas itu saya mungkin akan rasa bosan. Bosan gila. Sepanjang hayat saya berkerja dan produktif, saya tidak boleh membatu begitu sahaja.

Saya mesti membuat rancangan. Rancangan pertama ialah saya mesti sihat. Dan untuk sihat saya mesti laukan sesuatu.

2 comments:

Warisan Petani said...

Banyak aktiviti sihat yang boleh dilakukan selepas bersara.

Jankaulu said...

insyaAllah...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home