Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, May 27, 2018

Dunia politik Malaysia tidak mengenal Ramadhan

Walaupun di bulan Ramadhan, masyarakat Melayu islam tidak banyak berubah terutama warga internatnya. Masih segar dan beria mencaci dan membenci. Lihat sahaja contohnya di FB.

Tidak ada bezanya Ramadhan atau tidak kerana jiwa dan rohnya sudah rosak. Akibat fahaman politik yang berbeza, mereka menghalalkan cara. Sebelum dan selepas Ramadhan tiada bezanya.

Sehingga saya berfikir adakah masyarakat keseluruhan kita begini rupa bentuknya. Tetapi saya rasa masih ada yang bagus tetapi tidak menonjol.

Rasanya boleh membenci tetapi jangan sampai menghina. Sedangkan kepada orang bukan islam pun kita harus saling menghormati. Ini tidak, sesama islam disuburkan kebencian pada tahap maksima.

Ternyata di Malaysia, politik menjadi alat berpecah belah dan menghakis harmoni. Semuanya dihalalkan oleh politik. Adakah politik adalah agama baru dalam masyarakat Malaysia? Tahniah!

Jangan terperanjat jika kita tidak bertambah maju atau maju tetapi tertekan.

Tutur kata, budi bahasa kita ada pada penulisan kita.

Sekian sahaja, selamat bersahur, dan jangan jadi pembenci...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home