Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, June 29, 2016

Setiap manusia ada kisah hidup yang tersendiri...

Kadang-kadang gurauan kawan-kawan saya agak keterlaluan. Namun atas nama kawan-kawan saya tidaklah berasa hati sangat, cuma kadang-kadang terfikir juga yang mana... jika mereka seperti saya adakah mereka bergurau sebegitu...?

Kekurangan orang lain bukanlah bermakna dia kurang atau lemah atau tidak lengkap. Sama sepertilah kita, kita juga tidak boleh dikatakan tidak lengkap jika semua perkara kita tidak dapat... Lumrahlah, kita tidak boleh miliki segalanya... Lengkap itu sesuatu yang subjektif.

Setiap orang ada kisah hidupnya sendiri. Ada orang sangat bertuah, dan ada orang sangat malang. Ada orang di tengah-tengah. Kesilapan besar kita selalunya ialah kita melihat kehidupan orang lain dengan mata/ukuran/nilai kehidupan kita sendiri...

Sempena ramadhan dan hari raya ini, salam kemaafan saya hulurkan untuk kawan-kawan, kerana mereka tidak tahu langsung jenis kedukaan yang saya lalui ini... 

Sekian...




Semua insan bergembira di hari raya...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home