Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, June 2, 2016

Hati lelaki memang terbelah-belah...he he he...

Melalui FB, saya lihat kawan saya bahagia bersama anak-anak dan isterinya. Tetapi hakikatnya saya rasa hati anak-anak dan hati isterinya sahaja yang bahagia. Dan jika isterinya tahu hal hati suaminya itu tidak bahagia tentu isterinya sedih dan...tak bahagialah.

Mungkin dalam FB begitu, maksud saya semua orang nampak bahagia walaupun hakikatnya semua orang mahu menampakan mereka bahagia.

Sebenarnya hati suaminya terbelah dua. maksudnya hati suaminya bukan sahaja untuk isterinya. Mungkin lelaki begitu, maksud saya hati mereka boleh terbelah dua, tiga sampai empat, atau seribu. he he he. tapi kawan saya ini lelaki yang baik, hatinya terbelah dua sahaja...

Tak bolehlah pulak nak kata berdosalah kalau hati diberi juga kepada orang lain sebab lelaki boleh kawin empat. dan dalam proses nak kawin itu, tentulah mereka bercinta. He he he.

Saya dapat pengajaran dari hal ini, Pertamanya tidak semua isteri yang memperlihatkan kebahagian rumahtangga mereka adalah tahu apa yang sebenarnya terjadi...(sebab mereka tidak tahu suami mereka suka kepada perempuan lain). Dan pengajaran kedua, mungkin ada isteri yang sengaja tunjukan kebahagian rumahtangga mereka sebab mereka tahu sebenarnya rumahtangga mereka adalah sebaliknya (sebagai pelarian). 

Eh, ada pengajaran ketiga...hati lelaki memang terbelah belah...he he he.


Image result for cheating husband

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home