Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, June 8, 2016

Kisah pengacara TV yang tak pandai masak...

Semalam, dalam satu pogram di TV, selamba sahaja seorang pengacara perempuan mengaku dirinya tidak pandai masak. Saya terkejut juga tetapi kemudiannya saya tidak terkejut kerana saya mungkin berada dalam katogeri manusia generasi lama...di mana perlu hadam sesuatu yang baru...(kononnya).

Pada zaman saya dulu perempuan kena pandai masak sebab kami percaya itu semua penting. Kalau perempuan tidak pandai masak (pada zaman saya) ia suatu yang memalukan. Dan pada zaman saya semua perempuan pandai memasak. Memasak yang saya maksudkan adalah bukannya sampai taraf chef tetapi tahap laki suka la makan makanan kita masak...

Saya terus wasap kawan lelaki saya bertanyakan perlukah perempuan itu pandai masak. Kawan saya kata `tidak, dia hanya perlu tahu bila bersuami tahu akan cara bawa balik duit ke rumah dan suami tak akan komplenlah!. Bila pandai bawa duit ke rumah tak masak dan rumah berkubang selerak pun, suami tak akan komplen...

Saya terdiam, tergamang...terkulai...(over ni...). Lelaki pun dah berubah rupanya! Materialistik.

Tetapi pada zaman saya kita gelar mereka ini...

Entahlah...



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home