Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, June 27, 2016

Kisah karipap kosong dan sekerat ayam...

"Mintak karipap seringgit" Saya menghulurkan jari telunjuk ke arah karipap sardin. Saya suka makan karipap. Saya selalu beli karipap kalau ada terjual di mana-mana.

"Karipap ni 5 biji RM2 " Kata penjualnya. Dia memandang ke arah saya.

"Tak apalah bagi seringgit jea" Saya angguk kepala. Saya lihat dia letak dua biji karipap dalam plastik. Saya bukan kedekut tapi lima biji karipap terlalu banyak untuk saya seorang... Lagipun saya nak beli kueh lain sejenis lagi.

Saya menuju ke gerai ayam panggang...

"Minta saya sebelah" Saya tunjuk ke arah seekor ayam yang bersaiz sedang, yang kelihatan terduduk.

"Belilah seekor bang, seekor RM21 jea" Kata penjualnya.

" Tak apalah saya nak sebelah jea, itu pun dah cukup" saya beritahu.

"Ala seekor pun murah harganya..." Kata penjual yang tak reti bahasa tu...

"Tak apalah saya nak seekor jea" Saya kuatkan sedikit tone suara untuk beri penegasan yang saya nak sekerat sahaja.

Teruk betul, tak kanlah saya kena cerita bukannya masalah duit tetapi saya duduk sorang diri jea. kena cerita ke? Lagipun hak saya nak beli sekerat ke, dua kerat ke? Atau tiga ekor...

Bila waktu berbuka saya terkejut, karipap saya intinya sikit sangat. dalamnya ada angin jea. Kosong...





No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home