Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, February 24, 2013

Ramainya orang tua...

Semasa saya makan di sebuah kedai, saya terperasan. Saya perasan ada banyak orang tua di kedai tersebut  Malah semuannya orang tua! Rasa bangga pun ada. Rasa bangga sebab nampak saya jauh lebih muda. Jauh-jauh jauh lebih muda, he he he.

Saya perhati semua orang tua tersebut. Sahlah mereka orang tua kerana semuanya ada berambut putih. Dan paling ketara kulit muka mereka berkedut. Ada yang hanya ada dua tiga batang gigi sahaja. Mereka tidak bergaya sakan seperti pelajar saya.

Sambil makan mee hun saya berfikir, "Seronok kah jadi orang tua nanti yea?". Sekarang saya lebih suka berkawan dengan orang yang lebih muda kerana mereka lebih gembira hidupnya. Mereka lebih bertenaga dan spontan.

Bukan saya tidak suka berkawan dengan orang tua, ada kalanya suka juga.

Kawan saya kata bila kita tua kita akan tidak disayangi, rasa tidak berguna dan terbiar...


Tolong jangan ganggu pak cik, nanti mak cik marah, he he he
Tua ada baiknya. Tidak perlu lagi pakai krim anti-kedut. Saya tidak perlu bergegas lagi ke tempat kerja. Saya tidak perlu lagi membayar hutang pinjaman perumahan dan kereta.

Saya juga ada lebih banyak masa untuk menulis dan ke sana-ke mari.  saya juga boleh pergi melawat anak dan cucu sedara saya. Haaa.

Dan jika kita tua secara bergaya, tidaklah teruk sangat kita nanti. tetapi pada masa tersebut adakah orang yang sayangkan kita sehingga ke kubur... Haaa...

Jan: emmm

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home