Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 22, 2013

43

SEMALAM saya rasa sangat letih. Selepas meletakan anak kunci kereta dalam mangkuk Cina yang saya letak di atas speaker (yang terletak atas kabinet televisen), saya duduk sekejap di ruang tamu. Saya duduk di kerusi tunggal mengadap televisyen. Nak tidur sekejap jea...

Bila bangun tidor terus saya ke bilik air, basuh muka sikit. Saya tatap muka saya. Ya, masih handsum, dan saya puashati. Saya suka.

Kemudian saya ke ruang tamu nak tengok jam. La, jam rosak ke? Tak kan laaaa pukul 3.45 pagi. Saya terus tengok jam tangan dan jam di telefon bimbit. Ya, keduanya menyokong jam dinding. Memang pukul 3.45 pagi!

Eh, magiknya...saya terus memeriksa anggota badan saya. Alhamdulilah semuanya lengkap dan melekat. Bukan apa, ada dalam satu filem tu bila dia bangun tidur ada perubahan pada badannya. Haaa.

Rupanya saya tertidur lama. Namun kenapa saya rasa sekejap sahaja?. Saya ke dapur ambik dua keping roti dan sambal daging (serunding). Saya buat air nescafee sambil tersenyum... Masa begitu kejam bisik hati saya.

Kenapa saya begitu letih? Sedangkan saya sangat muda. Masih terlalu muda. Cuma berumur 43 tahun dan ada lagi 17 tahun untuk bekerja. (umur persaraan adalah 60 tahun di Malaysia, kebanyakan negara di Eropah 65 tahun, Jerman 67, Amerika 67, Singapura 62),


Tua pun berblog juga
Jan: Tua keladi?

2 comments:

Nong Andy said...

malaysia bukan dah di naik kan ke 65 ?

Jankaulu said...

baru 65 Nong

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home