Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, October 22, 2010

Sedap ke beranak?

" Sedap ke beranak? " Itulah soalan yang terpancul daripada mulut saya apabila sekumpulan kawan wanita saya yang sedang makan pagi membicarakan pasal beranak, bilangan anak dan isi kandungan perut...
Maksud saya bukan proses kelahiran yang tentunya sakit tersebut tetapi proses selepasnya, seangkatan dengannya. Saya tidak pernah menanyakan soalan ini kepada anak dara, sebab mesti mereka akan jawab "sedap". Sebab? Sebab manusia ni sifatnya bila dia tak alami, tak dapat, dia nampaklah nikmatnya...he he he.
Ada kawan saya yang non stop every year beranak pinak. Ada yang anak keduanya dah besar panjang tapi tak menambahkan pengeluaran/output/anak. Saya pula janggal nak tanya, sebab paling akhir saya tanya kakak saya yang tak nak beranak lagi (anak dia ada dua), kakak saya jawab " Abang nok jaga ke?", (Kakak saya panggil saya Abang walaupun saya adik dia).
Selepas proses bersetubuh, adakah proses selepasnya penuh nikmat? Maksud saya mengandung, beranak, berpantang dan menjaga baby yang mahal tersebut.
Masa beranak kata kawan saya banyak putus urat saraf, saya tak tahu pulak dari segi pandangan doktor. Mungkin urat saraf yang kecil kot, kalau urat saraf yang besar contahnya kat leher tentu gila jadinya. Entahlah. Proses pantang pun menyusahkan dan tak menyenangkan.
Jan
: Mungkin tak sedap tetapi kenalah tempuh...(kalau nak jadi ibu).

1 comment:

M said...

hahahhaha perengan terakhir wat saya gelak...sampai jiran2 sebelah workstation saya ni toleh2...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home