"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, October 12, 2010

Beli novel...

Antara novel yang saya sambar...(novel ni dah lama di pasaran)
Bulan 10 saya, saya sifatkan bulan baca novel. Tapi kali ini berbeza benar sebab saya beli novel yang tidaklah berat sangat. Mungkin boleh kita kata novel komersial.
Saya ada baca novel sasterawan negara Datuk A Samad Said, `Salina', `Sungai Mengalir Lesu', `Langit Petang' dan `Adik Datang'. Tapi novel yang buat saya rasa loya dan pening ialah `Hujan Pagi'. Memang saya tabik, banyak kali baca baru sikit faham....he he he. Saya juga suka novel Sahnon Ahmad.
Saya harap dapat menghabiskan bacaan sebelum tahun ni, saya akan paksa diri saya. Cuma saya kena cari lilin wangi... saya akan kemas rumah, pasang liling wangi dan saya akan membaca sambil menghirup air nescafe...
Saya bukan orang sastera namun saya tertarik dengan sastera, kalaulah saya boleh menulis novel ia tentu akan bercakap pasal rindu, kesetian, kecurangan dan dendam kesumat...yang berpanjangan...he he he.

Jan: Hanya sengsarawan...(bukan sasterawan...)

3 comments:

greenrose said...

teringin nak jadi novelis...hehe...

Eja said...

novel yg dlm proses ari tu x siap2 lg ke. rasanya dulu pun dah novel yg ke berapa(separuh siap)... riuh suku level blk tmpt keja lama awk sbb duk tanya nama yg sesuai utk watak yg dilakonkn dlm novel tu...

uNcLeJoE said...

suki...diari bonda yang 1st? tak beli ke?... kena baca yang 1st dulu baru 2,3,4 baru faham sket.. hehehe... novel dia direct je... sebab catatan diary.. namun realistic...

.