Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, October 10, 2010

Tak payahlah buat diri sendiri sebagai contoh

Asas agamanya sangat kuat, bukan setakat sekolah agama tetapi dilangsungkan sehingga ke peringkat pengajian tinggi dia. Saya ikhlas cakap saya rimas bila berada bersamanya. Bukan kerana saya banyak dosa lantas tak selesa duduk dekat dengannya, tidak. Saya rasa tak selesa dengan pemikiran sekeratnya.

Dia pernah beritahu yang rumahnya yang berharga ratusan ribu ringgit itu dapat dibeli kerana gaji dia berkat. Sebab itulah dia dapat beli rumah yang besar. Dia siap lagi kata kalau kita hidup berkat kita akan dapat beli rumah besar. Dan contohnya dia!.

Saya tak ada komen sebab pasal agama dia lebih mengetahui. Dan saya juga rasa logik sebab tuhan akan tolong dengan cara beri berkat kepada pihak yang mana tuhan mahu atau mana-mana tuhan suka. Tapi yang saya tak selesa atau rasa janggal ialah dia beri contoh dirinya, he he he.

Jan: Rumah kecil je...

1 comment:

Abah Mui'zz said...

Setuju. Kenyataan dia betul, tapi bila diri sendiri dijadikan contoh, hmmmmm...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home