Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, October 11, 2010

Lepas kita, kita. lepas kita, kita!



Bukan nak mengungkit tapi membangkit (eh sama la tu kan...). Kalau kita je asyik kena belanja tak tahanlah kita. Dalam berkawan kita kenalah ada beri dan ambik (give and take). Kalau kita je yang kena `give' dan tak `take-take', taukeh ikan laga pun gulung karpet... Pada mulanya kita memang ikhlas tapi lama-lama...? Kita tak boleh hipokrit kan?

Kalau kita bersikap demikian orang akan berkawan dengan kita dalam soal kerja sahaja, kita tak akan jadi pilihan untuk menjadi kawan sejati. Kita kenalah ubah diri kita...

Bila mak saya pencen, senarai kawan-kawannya disenarai pendekan. Kata mak saya yang jenis `lepas kita, kita. Lepas kita kita' mak saya dah tak layan dah. Mak saya beritahu memang ada kawannya bersifat begitu. Masa kerja dulu orang berkawan dengannya atas nama rakan sekerja dan urusan kerja. Bila dah pencen ramai dah yang tak nak berkawan dengannya. Tak seronok.



Jan: Macam mana jika kita senarai pendekannya sekarang juga, tak perlu tunggu pencen/bersara? he he he.

2 comments:

uj said...

hmmm pls jangan masukkan aku dalam list tu oK.... hehehe

Eja said...

emm..kena ingat blk la nih..asyik dia ke kena byr n blanja dulu... kot kang termasuk lak dlm list tu..

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home