Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, October 27, 2010

Dia gusar...

" Bahaya ke ngandung tua-tua gini? Bila yea orang puang patut berenti branok...?
Saya tidak dapat menjawab soalan tersebut dengan tepat, saya suruh dia tanya doktor jea. Saya tak nak bertanggungjawab atas jawapan saya. Saya tahu dia gusar tahap gaban apabila mengandung di usia tua. Marking paper lebih penting bagi saya berbanding dengan kegusaran kandungannya. Tetapi memandangkan 20 tahun dulu dia pernah tolong bindingkan kertas kerja saya, saya layan dia...
Sebagai kawan, saya berikan yang positif sahaja, kata saya " Tak apa beranak di usia matang pun, asal kita sihat". Itulah kata-kata saya wal hal saya memang tak menyokong perempuan beranak di usia tua. Tetapi pendapat peribadi tersebut saya benangkan dalam-dalam. Kalu saya butirkan perinciannya, takut dia beranak depan saya pula. He he he.
Saya guna unsur agama, saya tahu dia akan beli. Saya kata " Insyallah kandungan akan sihat, bacalah surah Yusuf ke, surah Ibrahim ke? Kalau nak dia ada rupa dan tahan goda, bacalah surah Yusuf, he he he" Sempat saya buat lawak.
Namun saya tahu ibu, janin atau bayi akan berisiko...
Jan: tak pernah mengandung...dan tak bercadang, he he he.

2 comments:

Vivacious O'light said...

angelina jolie tu pun dah tua..tp masih bercadang nak beranak lagi...

uj said...

kalau nak tukar bidang - jadi macam doktor halim arsyad, pakar sakit puan- pun rasa macam dah terlewat kan... macam kata KWSP .. simpanan hari TUA anda...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home