"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, March 11, 2010

Kopek baru...

Pagi tadi semasa saya sibuk heret tilam ke dalam bilik saya (saya tidur depan tv di ruang tamu), saya terima sms daripada kawan saya. Dia beritahu kawan baik saya (masa di UM dulu) dah buat kopek baru. Dalam sms tu dia beritahu dia dah sentuh pun.
Saya tergaman 2 saat. Entahlah nak komen apa ya? Nak balas apa ya? Maka saya tulis `"sekurang-kurangnya dia tahu apa yang dia nak dalam hidup, he he he''.
Saya dah lama tak jumpa dia. Banyak persoalan timbul... mungkin dia buat kopek tu khas untuk suami dia? Atau hanya untuk kepuasan diri. atau suaminya hadiahkan kopek (operation kopek) tu sempena umur bininya 40 tahun? Maklumlah sekarang umur dah 40 tahun, tentu kecut berut...tak sesegar bugar burger.
Tetapi saya tak nak la kol dia dan tanya hal kopek baru tu, tanya harga dan dia buat kat mana? Tak kanlah lama tak kontek, tiba-tiba bila kontek tanya pasal kopek. Tapi dulu masa saya mengajar kat Kolej Shahputra Pekan, dia ada ajak saya buat limpo entah apa tah (sedup lemak kat perut). Saya ghairah gak nak buat tapi bila dia beritahu kosnya RM12k lebih saya pun redhalah dengan spare tayar saya ni...
Saya dengan jarum ni memang takut sangat. Saya ingat lagi dulu masa darjah 6 bila konek saya disunat, ya allah saya takut sangat. Saya disunatkan ramai-ramai. Masa tu ada 10 orang, saya yang pertama disunat. Saya nampak sendiri kulit konek saya sedap je mereka gunting...tapi dah dibius. Eh ni bukan pasal posting saya bersunat. Kita kembali kepada subjek cerita.
Orang perempaun memang optimis pasal kecantikan, rela ambik risiko (ewah-ewah sedapnya saya mengata...bukan begitu, taksubnya sama juga dengan orang lelaki yang nak dapatkan kekuatan seks, sabut kelapa pun kalau boleh buat kuat seks pasti mereka telang. Itu bukan kata saya tapi kata kawan saya). Oh saya tergelincir lagi. Kita fokus kepada wanita dan kecantikan....
Tak usahlah nak kata wanita negatif sebab ada positifnya kalau tak keterlaluan. Wanita dan kecantikan tak dapat dipisahkan. Dan soal keterlaluan pun subjektif jugak sifatnya. Ada yang buat untuk kepuasan diri dan ada yang buat untuk kepuasan lelaki. Katogeri mana dia berada saya tak tahu...
Kalau ikut agama rasanya haram kan? Entah haram kot sebab ubah ciptaan tuhan. Kalau dah tua tu patut la kopek tu kecut kan? normal la, kenapa nak diubah-ubah lagi? Nak tentang kejadian alam. Terima la kopek awak yang kecut seadanya (sekecutnya heheh) terima tu dengan reda (suami pun kena la redha kan). Entah saya tak berani kupas pasal agama, ilmu saya cetek sangat pasal bedah kopek ni dalam konteks agama... Kita kena tanya tok iman.
Apa-apa pun saya rasa tentu dia berpuashati dengan kopek baru tu, setimpal dengan harga yang dia bayar. Saya pun harap dia tahu apa yang dia buat tu dan gembira. Saya tak bolehlah lebih-lebih sebab bukan kopek saya atau kopek bini saya.
Jan: Tapi kalau terjumpa nak ucap tahniah: "tahniah kerana dapat kopek baru" he he he.

1 comment:

LilYLiZ@ said...

hahaha...tak yakin dengan diri sendiri la tu wak..tak pun dia takut laki dia carik yang lain.

.