Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, October 7, 2020

Covid 19: Malaysian Lalai

 


Semalam sudah 4 orang mati akibat Covid 19, namun berita ini tidak menambah gerun di hati rakyat Malaysia. Mungkin mereka sudah terbiasa dengan berita covid. Barangkali selagi tidak melibatkan keluarga dan orang tersayang merela, mereka tidak peduli.

Semalam juga sebanyak 691 kes baru muncul, walaupun ia adalah rekod tertinggi. Saya masih lagi lihat ada yang tidak memakai mask. Saya lihat ada empat orang lelaki tidak pakai mask dan tidak menulis nama mereka di buku log. Mereka terus masuk, manakala penjual sibuk menjual. Barangkali selagi mereka tidak dijangkiti mereka akan rasa tidak akan dijangkiti.

Namun tindakan tidak memayuhi SOP ini sebenarnya meletakan diri, keluarga, masyarakat dan ekonomi negara ke lembah kehancuran. Manakala dengan mengikuti SOP kita sebenarnya menyelamatkan banyak pihak.

Namun itulah, kita sudah mula lupa, mula lalai... Semoga kita cepat tersedar dan mengambil langkah-langkah yang sepatutnya.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home