Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, August 9, 2016

Suicide Squad & lights out...




Hujung minggu lepas saya ke panggung lagi.

Sebelum menghala ke hujung minggu, saya stress sebab banyak kerja. Saya hampir melupakan niat saya untuk kunjung pawagam. Sebenarnya niat saya ke pawagan untuk tengok Kabali.

Namun filem Kabali sudah tak ada, jadi saya pilih untuk menengok Suicide Squad. Saya benci poster filem ini tidak menarik, namun cerita filem ini sebaliknya. Ia menarik dan menghiburkan. Tidak rasa rugi menontonnya.

Setiap watak diceritakan dengan bagus. Watak-watak jahat ini sebenarnya sudah ditangkap tetapi diperlukan untuk menentang kuasa `bukan manusia'. Menarik sebab banyak juga adegan lucu di mata saya.

Lagipun saya suka watak jahat.

Kalau diberi peluang berlakon filem (drama saya tak nak), saya akan pilih watak jahat. Saya akan warnainya sejahat-jahatnya biar watak saya itu watak terjahat dalam sejarah perfileman Malaysia. Kalau dapat watak sebegini seolah mimpi jadi nyata. Saya akan hancurkan hidup orang yang menghancurkan hidup saya. Ha ha he (ketawa dengan ganasnya tapi dramatik).

TAPI MALANG

Barulah saya tahu kesan atau impak apabila kita ada kekasih bodoh atau jenis otak payah nak hadam. Ceritanya begini....

Bila saya masuk panggung saya duduklah di kerusi. (tak kan nak berdiri pulak). Dan lepas itu saya lihat sepasang kekasih masuk menuju lorong saya. Saya bangun dan badan saya bergesel dengan aweknya. Balaknya menoleh ke arah saya. laaa...bukan salah saya. Salah GSC sebab buat tempat sempit sangat.

Oleh kerana kejadian itu pakwenya duduk di sebelah saya dan awekya duduk di sebelahnya. Nak dijadikan cerita awek dia tersebut banyak kali terpaksa terangkan kepada balaknya bila ada satu-satu adegan yang perlukan pemahaman. Kesian awek tu dapat pakwe yang payah nak faham.

Saya tak cemburu tapi kadang-kadang naik geram sebab pakwe tu payah sangat nak faham. mahu jea saya masuk campur tolong awek tu cerita kat pekwenya. He he he. Tapi memenag keadaan mereka berdua menganggu saya, lantas saya sumpah dalam hati perhubungan mereka akan berakhir dalam masa dua minggu selepas wayang ni. Ha ha ha (ketawa dengan tidak ada sedikit pun nilai kemanusiaan).

KEMBALI KEPADA FILEM

Saya suka pengakhiran cerita ini sebab ia tidak berakhir. Mungkin ada sambungannya. Tapi kalau tak ada sambungannya pun tak apa. Tapi kata hati saya akan ada sambungannya dan saya akan ke panggung lagi jika ada sambungannya.







Petangnya pula saya beralih kepada filem seram...eee...menakutkan. Kali ini saya pilih agak tengah kedudukan kerusinya. Di sebelah saya ada lima orang awek, 3 daripada nya obess. Yang duduk di sebelah saya itu pun obess juga. 

Yang di sebelah saya, sambil tutup mata, sambil makan pok kong. Sebabtulah obess. Saya harap dia akan kurus. Lantas saya sumpah dia akan kurus. 

Mengapa perempuan sekarang banyak yang gemuk dan tak jaga penampilan? Saya pernah bertanya kawan saya di dalam keretanya. Jawab kawan saya:

"Mereka ni tidak bimbang apa-apa pun jika mereka gemuk sebab yang tak gemuk pun sakit juga. Yang gemuk pun berkahwin juga. Yang cantik molek Nora Danish pun bercerai berai juga. Jadi mereka tak kisah kalau mereka gemuk atas faktor kesihatan atau pencarian jodoh"

Oooo gitu. Logik jugak. Cuma tak nak ke mereka ini mahu kelihatan menarik. kita tolak tepilah untuk sapa kita nak paparkan kemenarikan tersebut. Untuk jiran ke atau sapa-sapa. Tapi kalau kita menarik untuk diri sendiri lagi okey dan ada keyakinan diri bertambah.

KEMBALI KEPADA FILEM

Seram sejuk saya lihat cerita ini. Best betul. Sampai saya terfikir ada ke hantu sebenarnya?. saya memang tak percayakan hantu... Namun saya tetap takut lihat cerita ini.



Saya kesian kepada budak ini sebab dalam seminggu tiga kali dia tertidor dalam kelas, Bila cikgu tahu ia jadi isu. Budak ini sebenarnya takut dan tak dapat tidoR malam. Keadaan di rumahnya sangat menakutkan. Emaknya kemurungan sebab kematian suami. Selalu bercakap sorang-sorang. Dan yang paling parah maknya ada kawan yang bernama `Diana'. Eeee seram.

Diana ni kalau ada lampu dia tak datang, dia suka gelap.. Eeee...

Semua pelakon bawak watak dengan baik. Saya puas hati. Kalau cetrita seram, perlukisan watak penting sebab ada yang gagal berlakon kerana tak berjaya menampakkan ketakutan. Kalau takut pun takut macam hilang anak kucing...

Bila habis cerita, saya ke kedai Sony. Saya beli DVD Player Blueray. makan di Kopitiam, beli buku (wajib), lalu kat bahagian pinggang mangkuk dan tengok ada tak baju kemeja yang sesuai untuk saya...

Balik saya siram pokok, lepas tu dengar lagu...





No comments:

   

.

.

.