Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, May 13, 2015

Ruang tamu Asian Look

Sekarang saya semakin tidak sabar menunggu hujung minggu untuk balik ke rumah saya di Kuantan. Saya dah mula menyusun rumah saya biar nampak macam rumah. Tidak lagi hanya rumah singgah.







"Saya orang Asia. Saya hidup dengan budaya Melayu dan budaya Asia saya. Dari segi penataan taman pun begitu. Rasanya tidak mungkin saya akan buat taman minimalis. Atau guna rumput karpet.

Jadi saya menghias rumah saya cara Asia Look. Ada unsur rotan dan buluh, pasu naga berethnik. Namun begitu saya suntik juga sedikit elemen moden. Contohnya saya guna sofa L sebab ruang tamu saya kecil. Dan rak putih. Tak nak pulak rumah jadi muzium. Mungkin belum masanya.

Ruang tamu saya tidak nampak mewah sebab saya bukannya golongan mewah. Rumah sepatutnya refleksi diri kita. Inilah saya.

Setakat ini."



1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

   

.

.

.