Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, March 10, 2015

Siri Bintang Pujaan: D'lloyd, Reviews


Artis: D'lloyd
Tajuk Album: Siri Bintang Pujaan
Grene Muzik: Kompilasi
Penerbit Eksekutif: Universel Muzik Sdn Bhd (2014)





Hanya allah yang tahu apa yang saya rasa hingga kini, apa saya lalui dan alami. Kalau boleh saya ingin pergi jauh-jauh... tetapi ke mana arah? Segala sumpah dendam yang saya lafazkan pada setiap matahari terbit adalah kerana kasih sayang saya yang besar. Ingat hanya kasih sayang yang besar dan suci sahaja boleh melahirkan dendam yang hebat. 
Semoga pada suatu masa dia juga akan merasa betapa sakitnya hati kecewa kerana cinta...dan menghargai kasih sayang saya yang besar...pengorbanan saya.
Hayati lagu ini:
Cinta Hampa

Ibarat air di daun keladi
Walaupun tergenang tetapi tak meninggalkan kesan
Pabila tersentuh dahannya bergoyang
Air pun tertumpah tercurah habis tak tinggal lagi

Begitu juga cintamu padaku
Cinta hanya separuh hati kau lepas kembali
Nanti disuatu masa kau juga kan merasa
Betapa sakitnya hati kecewa kerana cinta

( korus )
Bila kau lihat
Pemuda yang lebih gaya
Cintamu pun segera
Berpindah kepadanya

Tapi biarlah kau cari yang lain
Kan kau buat sebagai korban cinta palsu hampa
Nanti disuatu masa kau juga kan merasa
Betapa sedihnya hati kecewa kerana cinta

Ayah saya peminat D'lloyd, maka sedari kecil saya minat D'lloyd. Semasa lagu Cinta Hampa ini meletop, saya masih tidak tahu apa itu, rindu, cinta dan stim. Saya baru dilahirkan. Saya masih tak bersunat.

idak menduga pula akhirnya setiap patah lagu ini mewakili kehidupan saya. Bak lagu tema drama swasta petang-petang...he. (menyampah)
Banyak lagu yang merdu didengar dari kompilasi ini. Tidak rugi membelinya. Boleh layan. Dan saya percaya banyak lagu dalam album ini akan terus malar sepanjang masa. Contoh lagu `Tak mungkin', `Cinta Hampa', `Keagongan Tuhan' (mak saya minat sangat lagu ini), `Mengapa Harus Berpisah', `Mengapa Harus Jumpa' dan `Apa  Salah dan Dosaku'.
Saya amat berpuas hati...
Semalam saya layan CD ini sampai pagi sambil lap habuk-habuk di rumah saya.
Tetapi kadang-kadang saya rasa saya kena terima hakikat apa yang terjadi adalah kebaikan untuk kedua-dua pihak. Saya bukan yang terbaik untuk dia dan tiada yang terbaik untuk orang baik macam saya...(jangan marah, he he)
Saya tujukan khas lagu Cinta Hampa ini untuknya. Semoga dia terbaca posting ini dan terus meraung...
He he he...

No comments:

   

.

.

.