Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, June 8, 2014

Pantai Sepat, Kuantan



Minggu lepas saya pergi berkelah di Pantai Sepat. Saya pergi berkelah dengan kawan-kawan rapat saya yang di tempat kerja majikan lama. Bukan semua kawan rapat yang hadir. Ada di antara mereka sibuk dan ada urusan lain.



Sebenarnya kelah ini tiba-tiba sahaja. Tidak dirancang dengan rapi. Biasanya kalau rancang dengan rapi, iannya tak jadi. Pelik.

Seronok jumpa kawan lama sebab rasa diri bermakna. Kebanyakan mereka sudah berubah saiz tetapi perangai masih macam dulu.
Bersambung...

Saya sambung. Saya bawa mee goren yang saya buat sendiri. Rasanya agak pedas. Saya juga bawa keropok dan biskut Tat Teratai. Dan saya juga bawa alatan memasak termasuk kuali dan minyak, telor dan lain-lain. Kawan saya akan bawa dapur kecil. Jadi bolehlah memasak. Meriah gitu.



Namun sebenarnya sebelum sampai di pantai, saya dan Din singgah dulu makan di gerai. Saya tak tahan kerana sudah lapar.

Semasa saya memesan nasi lemak, saya beritahu penjual bahawa letak separuh sahaja nasi lemak sebab saya nak pergi berkelah. Saya beritahu penjual makanan itu untuk alas perut sahaja.

Din beritahu saya tidak perlulah beritahu lebih kepada penjual, sekadar beritahu nak nasi lemak separuh. He he he. Saya memang begitu...banyak DNA emak saya dalam badan...


1 comment:

M said...

Rindu dgn ksp...dah 10 taun tinggalkan ..cmnalh rupa pekan sekarang...teringin nk ziarah tp blum berkesempatan...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home