Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, February 1, 2012

Remote tv, handpong, ATM dan kasih sayang saya...



Saya lahir pada 29 April 1970...

Anak-anak saudara saya tidak pernah tengok Tv hitam putih. Malah mereka tak percaya pernah ada TV hitam putih...he he he. Gambar di atas adalah contoh Tv lama, sebijik seperti yang pernah keluarga saya ada. Dulu ada Tv1 dan Tv2. Bila ada TV3, kami terkejut dan gembira sebab ada rancangan Solid Gold. Dulu bila kami habis tengok tv kami tutup daun tv kiri kanan. Dan baiki kain kait yang menutupi Tv...Anak-anak saudara saya ada yang tidak reti nak switch on TV kalau tidak ada remote control. He he he. Pelajar saya pula, tak paham macam saya boleh survive dekat universiti tanpa handphone...dan internat. Panjat bangunan lepas tu hampa sebab pensyarah tak ada, perkara biasa bagi saya. saya tidak komplin sebab saya tahu tugas pensyarah bukan mengajar saya sahaja.
Petang semalam, bila saya lihat seorang pak cik tak reti nak masukan duit dalam ATM, saya terfikir pula. Mungkin 20 tahun nanti saya tak pandai guna ATM sebab masa tu dah terlampau canggih.
Jan: Tapi saya tetap sayangi dia sampai akhir hayat...sampai langit dan bumi bertangkup...

4 comments:

Nong Andy said...

masa kecik2 dulu, TV kami memang yg hitam putih je. rasanya masa sy darjah 2 atau 3 barulah kami ada Tv kolor yg pertama.. wah! terasa sungguh berwarna warni.. :) tapi masa tu tv color tu xde remote. TV kami yang pertama ada remote kalau tak silap jenama NEC, dah xde jenama tu kat pasaran hehe...

Jankaulu said...

Saya sempat tengok mak saya gosok baju dengan guna sterika arang.

Eja said...

sy smpt juga bertv hitam putih cam dlm gmbr tu, berdapur minyak tanah, berdapur arang dan menggunakan seterika arang..

Jankaulu said...

ooo maknanya awak tidaklah dalam generasi baru sangat...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home