"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, February 22, 2010

Perihal ubat...

Malam semalam saya bergegas ke klinik. Lepas magrib saya rasa pening kepala. Pening kat belakang kepala. So cepat-cepat saya ke kereta. Sampai di klinik baru saya sedar, saya tak pasang lampu kereta!
Apa sebabnya ya? Saya dah makan ubat ikut time. Roti canai dan nasik lemak lama dah saya tak jamah. Saya banyak makan buah. Dalam peti ada anggur, oreng, buah jambu (dua jenis). Ada karot dan tomato buat jus...
Selepas doktor pam lengang saya, dia kata darah saya naik. Dia tambah kata lagi:
" Man kena banyak rehat, mungkin banyak sangat kerja..."
Saya cepat-cepat beritahu doktor yang saya memang makan ubat ikut time (takut nanti dia syak saya tak makan ubat). Tapi memang saya makan ubat tu, sekali juga dengan ubat gatal. Saya tak cerita la semalam saya tidur pukul dua pagi, dan malam sebelumnya tidur pukul 3 pagi. He he he.
Setelah ambil ubbat, saya melenggang keluar dari klinik, kepala masih pening lagi. Hajat nak singgah kat seven eleveng. Nak beli roti gadiniar. Tiba-tiba terima sms:
01390476...: askum sir..rindu sir, sy student m'sian economy last sem, tgh pract skrg ni..nnti ktorg balek, sir ajar la ktorg bness ethnics ke bhs melayu ke..baru la best! he he..
Jan: La ada jgak yang ingat kat sir. Macam x caya pulak. he x2.
o1390476...: mesti la ingt!! sy rse selama sy blajr dkt muadzam, kelas sir la yg paling x bosan dan sy suka sgt dengar sir ckp pasal economy. pengetahuan sir yg dasyat amat sy kagumi...he he.. oklah sir, slamat mlm. hav a gud rest 4 tonite!
Jan: ok, take care ya...thanks.
Saya rasa pening kepala saya dah setengah hilang. Ada juga student yang ingatkan saya di dalam hutan rimba ni rupanya... hargai saya. Saya bukanlah hebat sangat, bukan sekali dua saya tersalah masuk kelas dan selamba je ajar dengan bersemangat...(sehinggalah seorang pelajar biasanya beritahu saya tersalah kelas!, he he).
Entah apa yang saya ajar pasal ekonomi kepada pelajar semester 5 tu ya?..., saya selalu je bimbang takut tak ikut silibus. Dan lebih takut, takut syok sendiri...
Jan: Kadang-kadang student juga beri ubat kepada kita kan...

4 comments:

unclejoe said...

cayak lah suki ... alahh itu sekadar SMS dr student ... ada lagi kot SMS-SMS lain yang boleh lagi menjadi penawar sakit kepala tuh kan...

anyway .. jangan banyak sangat fikir.. nanti sakit kepala lagi... pasang lampu kalau drive malam... dan ingat orang tersayang ... tapi kalau orang tersayang tu wat sakit kepala jangan ingat .. ingat je sapa yang leh wat kita tak sakit kepala....

Eja said...

jaga mkn, jg mkn ubat, jg rehat...

sukiman said...

mengapakah ini yang kutempuh dalam kamar kasihku...thanks.

mungkin ini dugaanmu tuhan dalam kehidupan...

LilYLiZ@ said...

DUNIA ITU HANYALAH TIGA HARI:
HARI YANG TELAH BERLALU,MAKA TIDAK ADA LAGI KESEMPATAN DI TANGANMU DARI HARI TERSEBUT,
HARI ESOK YANG TIDAK DAPAT MENGETAHUINYA,ENTAHKAN DAPAT MENEMUINYA ATAUPUN TIDAK;DAN
HARI PADA SAAT KAMU BERADA DI DALAMNYA,OLEH KERANA ITU PERGUNAKANLAH DENGAN SEBAIK-BAIKNYA (NABI ISA A.S )

***Kenapa kecewa dan bersedih sangat ni???

.