"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, February 19, 2010

Kereta baru, apam lama dan kambing.

Saya tidak tahu apa yang saya mahu tulis. Maka saya sertakan sedikit sms antara kawan saya dengan saya. Kawan baik saya Donna (sudah tentu nama samaran) merupakan kawan baik sejak belajar di UM dulu.
Awal tahun lepas di bercerai tapi kini lakinya nak rujuk balik.... begitulah isunya... Oleh kerana ada smsnya yang berbau lucah (maklumlah dalam kelambu org berumah tangga) saya tak siarkan, bimbang pulak anak saudara saya terbaca... mari kita ikuti smsnya...

Donna: Aku jatuh cinta lagi la man...

Jan: Dgn sapa pulak? sapa pulak lelaki malang tu? he 3x

Donna: my ex husband

Jan: huh!

Donna: malah dia ajak i rujuk balik... i bagi syarat terima balik kalu dia ceraikan isteri dia...ok x?

Jan: x ok, jgn libatkan bini dia, u just nak dia semulakan, utk batin je... i'm rite?

Donna: tpi slpas bcrai kita org akhirnya baik & rapat. dia bhak bhagia, skrg dia x bhagia...

Jan: x baik runtuhkan msjid, sdgkan bakar greja pun brdosa...

Donna: tpi dia bhak bhagia...

Jan: x kan x serik lagi. masa dia ceraikn dulu snang je kan? kot-kot dia rindu apam lama kau je.

Donna: entahlah man...tpi dia dah brubah.

Jan: tpi x patut kau bri syarat gitu.. .ksian la bini dia. aku pun x caya dia nak guna kereta lama bila dah ada kereta baru. jgn terasa ya. he 3x

Senyap seketika, bimbang jugak takut dia terasa sebab saya sebut `kereta lama'... Saya sms kembali...he 4x

Jan: Aku paham prasaan mung, tpi jgn rampas hak org...

Donna: tpi dulu hak i di rampas...

Jan: biarlah kita ni jahat @ jalang tpi jgn ssekali runtuhkan masjid ... jgn bina bagia atah airmata org.

Donna: tpi dah tertulis dia memang hak i, tapi dirampas dari i...

Jan: dan dah tertulis jugk bkn hak kau kan? he he...aku x respek la kau.

Donna: Tapi sapa la nak kat aku man, janda...

Jan: kau boleh cari yg lain kau stil bgetah. kalah anita sarawak. senang je rasa kalu kau nak...

Donna: Tapi ni peluang, dia nak betulkan kesilapan dia...
Jan: Kesilapan ke? kesalahan? beza tu oiiii... aku rasa kesalahan...
Donna: but i stil love him
Jan: dia dah ada bini. dulu kau jugak marah org ambik laki kau. ni kau nak jadi gitu pulak. bina hidup baru, byk lelaki lain kalu nak sekadar teman tidur, nak lahir anak...he 3x
Donna: Entahlah man.
Jan: adakah kau jenis lemah pada rayuan manja? apa best sgt dia?
Donna: @#$%! **....lipat..****^ (18sx)....

Jan: Maksud aku selain seks! soft skillnya?

Donna: Nope, no. nothing... hanya seks dan kenangan pernah hidup bersama man.

Jan: tapi kita tak selamanya hidup dgn seks semata. nanti tentu menopouse jugk. maaf aku macam dr sakit puan pulak, he 2x

Donna: Kau tak faham man... kau tak kawin
Jan; entahlah aku nak ckp apa, aku x penah mrasa... Aku seks pun x dpt, ksih syang pun x dpt...(baca dgn nada terkilan sdikit pasrah)
Donna: Tapi seks penting kan dalam rumah tangga...?

Jan: aku harap kalau ada le org nak ke aku jgn la krn seks semata, atau nak menunpang teduh. tapi seks penting gak, kalau aku kambing tentu x ada org nak tido dgn aku...he 2x


Begitulah antara smsnya, saya pun sebenarnya tak reti nasihat pasal rumahtangga orang. Hidup saya pun tengah huru hara sekarang. Saya ada jugak cadangkan cari nasihat kepada tok kadi ke, tok iman ke atau uastad-ustadzah... tok alim, he he he dan sewaktu dengannya...he he he

Tapi biasanya kawan akan cari kawan jugak kan bila ada masalah sebegini kan, kan?
Jan: Sex can make someone stay in a relationship for the wrong reasons… Huh!

No comments:

.