Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, July 10, 2017

Saya tak buat rumah terbuka...

Saya pernah menulis mengenai konsep rumah-terbuka-yang-tertutup pada posting yang lalu pada syawal nan lalu-lalu. Tak ingat dah bila, tapi ia pasal perihal hal orang-orang berada buat rumah terbuka yang sebenarnya `tertutup'.

Sebenarnya konsep rumah terbuka yang tertutup ni diamalkan oleh majoriti masyarakat kita.

Kepada saya rumah terbuka sepatutnya jemput semua orang yang berhampiran dengan rumah kita, bukan sahabat kerja kita atau saudara mara kita yang rapat sahaja. Sebab fungsi rumah terbuka untuk merapatkan silaturahim.

Jadi saya tidak pernah buat rumah terbuka pada hari raya. Sebabnya banyak. Ia melibatkan kos yang besar dan sebab kedua saya ada banyak puak yang saya `dipuakan'. Maksud saya geng-geng yang berlainan mengikut kategeri yang berlainan. Kalau nak himpun semua puak-puak, kena sewa dewan.

Sebab ketiga, saya malas nak beria-ia sebab saya sibuk. Jangan kecam sebab ini. He he he.




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home