Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, July 11, 2017

Banyaknya rumah terbuka dan hati yang terluka...

Image result for open house


APABILA seorang kawan datang ke rumah dengan muka toya seolah meraih simpati, saya terkedu. Dia datang menjemput saya hadir ke rumah terbukanya. Saya hanya jawap skema `insyallah', kalau berkesempatan saya akan hadir..". 

Rata-rata kawan-kawan saya berlumba-lumba mahu adakan rumah terbuka. Syawal hanya ada 30 hari dan saya ada kawan lebih dari 30. Kalau tak datang, bimbang hati mereka terluka dengan tindakan saya yang tidak hadirkan diri. Ada beberapa kes mereka melahirkan kekecewaan tersebut.

tetapi ramai yang tahu memang saya tak akan datang...he he he.

Paling tidak saya akan usahakan diri ke rumah-rumah terbuka kawan-kawan  yang saya rasa memberi kesan besar terhadap hidup saya yang:

1. datang sendiri jemput saya
2. datang ke rumah saya apabila saya jemput
3. sahabat dah lama
4. dekat dengan rumah
5. dia jarang buat makan, jarang bertemu.

Kalau kawan biasa-biasa ia tidak akan menjadi keutamaan...

Konsep rumah terbuka memang elok, tetapi kalau ada tiga tempat dalam sehari tentu tidak elok untuk kesihatan kita. Maka pandai-pandailah memilih rumah mana yang kita mahu pergi.

Mungkin lepas syawal pun boleh buat rumah terbuka...sebab jangan bila mati baru kita nak melawat kawan kita, masa hiduplah kita berjumpa ria.

Sekian...




No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home