Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, January 22, 2017

Air dari langit...Mandi hujan...sejuk.



Bila kali terakhir kita mandi hujan?

Masa kita kecil kita selalu mandi hujan. Emak marah sebab bimbang kita akan deman. 

Tapi kita tak dengar kata sebab seronok mandi hujan sebab kita suka sangat air dari langit. Masa ni kita tidak ada banyak perkara nak difikirkan. Wah bestnya masa tu. Terima kasih tuhan.

Saya lama tidak mandi hujan. Maka saya ambil keputusan mandi hujan pada suatu malam hujan yang lebat tersebut.

Kebetulan kawan saya yang duda (kena beritahu ke status duda ni?) datang bertandang. Saya beritahu dia tolong ambil gambar saya mandi hujan dan lepas tu tolong panaskan air. Saya nak dia buatkan air milo panas. Lepas man hujan tentu seronok minum air milo panas. Tentu rasa macam macam orang kaya.

Tapi kawan saya kata sepatutnya sayalah yang kena buat air kepadanya sebab dia tetamu. Saya beritahu dia bukanlah tetamu sebab dia selalu datang, He he he. Pun begitu dia sangat baik hati, terus dia buatkan air.

Saya berseloroh kepada kawan saya sepatutnya dialah yang mandi hujan agar dosa-dosanya dibersihkan sebab dia banyak dosa. He he he.

Teruk guruan saya.

Sebenarnya sudah seminggu saya cemburu akan budak-budak mandi hujan dengan kawan-kawannya... mandi hujan ni memang best. sukar nak gambarkan...kita akan basah kuyup...dan rasa muda...

Sekian...tak terlambat lagi kalau nak mandi hujan sebab sekarang musim hujan...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home