Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 31, 2017

Kiasah bulan: Rumah selesa, makanan sedap dan manusia baik

Dalam umur mencecah 50 tahun...(lagi 3 tahun), saya sudah tidak tergesa-gesa dalam banyak perkara. Saya semakin akui banyak perkara di luar kawalan saya. He he he.

Saya semakin sedar rumah yang selesa (ada taman yang kecil sebab saya suka pokok dan tanah), makanan yang sedap, dan manusia yang positif adalah paling saya dambarkan.

Saya mulai nampak banyak perkara lain yang bukan berbentuk material yang lebih saya dambarkan...

Menyusuri sebuah kehidupan, kita kena positifkan hidup kita. Kita mesti nyatakan pada diri kita hebat. Dan hebat itu bukan definasi hebat orang biasa. Bukan pasal rumah besar, kereta besar, bini seksi atau banyak duit di bank-bank... ah payah nak cakap.

Semalam saya lihat bulan...

Wah! hebatnya saya...saya masih berupaya melihat keindahan bulan (pada masa yang sama kawan-kawan saya masih sibuk bekerja...mengejar kehidupan)



Image result for i saw moon

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home