Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 3, 2017

Tiada azam untuk tahun baru 2017?

Gambar lama...he he e


Termenung saya sekejap. Saya terpaksa hadam dalam dunia ini ada juga orang sebegini... Dan apabila saya memandu pulang barulah saya akui, ianya bukanlah suatu kesalahan. Apatah lagi kesalahan besar.

Kisahnya bermula apabila saya bertanyakan seorang sahabat saya. Saya bertanyakan apa azamnya tahun 2017 ini. terus dia jawab:

"Saya tak ada azam untuk tahun 2017, paling las saya berazam masa tingkatan lima".

Saya terus diam dan tukar kepada topik lain. Saya tidak bertanya pula kenapa sejak tingkatan lima dia sudah tidak berazam. Adakah dia sudah putus asa atau dia sengaja tidak mahu berazam?

Atau dia boleh berazam pada bila-bila masa sahaja tanpa menunggu tahun baru?

Saya diberitahu/diajar bahawa orang yang berjaya sentiasa mempunyai azam untuk dicapai, dan mereka tidak menunggu tahun baru sahaja untuk berazam. Tetapi `berjaya' itu sendiri sangat subjektif...kan? Kejayaan berbeza bagi orang lain. berbeza bagi ahli agama, ahli politik, suami dan isteri. Dan lain-lain... Kambing.

Rasanya tidak salah untuk tidak berazam tahun baru atau berazam di tahun baru...

Tetapi saya tetap berazam, agar hidup saya tak lah nampak tak tentu arah sangat...Saya ni jenis tidak tentu arah...

Heh ehe ,..

Biarlah saya orang pertama mengucapkan semoga azam para pembaca blog ini dapat dicapai tahun 2017 ini... semoga azam kita ini dapat dilaksanakan.

Senyum selalu...
Image result for new year resolution quotes



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home