Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, January 5, 2017

Kisah kelapa, bekas pelajar saya dan swafoto

Semoga berjaya dan berjasa


Petang tadi bekas pelajar saya datang jumpa (mereka sekarang sedang menjalani latihan industri). datang untung berjumpa penyelia mereka. Maka terjumpalah saya. Mereka bertanyakan khabar saya, lalu saya terus cerita pasal kelapa. He he he. 

Saya sibuk menerangkan kepada mereka bahawa dalam lima tahun lagi, bekalan kelapa kita akan sangat berkurangan dengan teruk di mana permintaan akan melebihi penawaran. Harga akan naik.

Maklumlah orang tukar ladang kelapa kepada ladang kelapa sawit. Dalam tahun 80an kita ada lebih 300,000 hektar keluasan tanaman kelapa, kini tidak sampai pun 100,000 hektar dan nescaya menjelang 2020, hanya ada 70,000 hektar.

Nanti jangan bisinglah kalau harga santan naik dan harga makanan naik...

Haaa...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home