Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 31, 2017

Kawan saya tersilap `cakap'...: Kisah nasi minyak

Kawan saya tersilap cakap, anehnya saya tidak pula terasa hati... Saya maafkannya dengan senang hati. Saya tahu beliau seorang yang baik, beliau hanya tersilap.

Dalam wasap group yang baru dikreaitnya, selepas berbalas-balas wasap, dia bertanya bila lagi saya nak makan nasi minyak. 

Saya terus membalas secara bergurau "Bila lagi awak nak makan nasi minyak lagi?

Beliau terus jawab "Hidup saya sudah lengkap".

Saya terkedu juga sebab jawapannya itu bermakna juga hidup saya tidak lengkap bila tidak berkawin. Kan?

Tapi saya tak balas apa-apa...walaupun saya rasa malu sebab pertanyaan itu ditanya dalam wasap group...yang terdiri daripada kawan-kawan lain.

Saya rasa ramai juga `orang-orang lain' yang merasakan hidup mereka sudah lengkap bila berkawin...

Tahniah!


Image result for so sad

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home