Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 18, 2016

Hari kerjaya dan gaya

Di tangan saya ada makanan dalam plastik dihadiahkan oleh pasukan Wataniah universiti

Hari ini saya tidak ada kuliah. saya terima email dari pihak atasan untuk melepaskan pelajar ke Hari Kerjaya mereka. Dan pada sebelah tengaharinya saya meninjau gerai-gerai yang berdekatan dengan bangunan.

Saya disuruh tunjukan tanda `Keamanan' untuk dunia...he he he

Ada pelajar mahu bergambar dengan saya, saya pun penuhi permintaan tersebut. Nasib baik saya sikat rambut. Nampak kemas sikit. 

Sebenarnya saya bimbang juga saya akan nampak `setopok' bila bergambar sebab saya dah lama tidak bersenam dan kuat makan. Bila bergambar saya rasa tak selesa. Senang cakap saya tidak selesa bila saya rasa saya gemuk.

Berbanding dengan masa saya belajar dahulu. Pakaian-pakaian kawan-kawan saya biasa-biasa sahaja. Tidak ada sorang pun yang bergaya. Mereka biasa-biasa sahaja dari pandangan mata saya. Para pelajar zaman sekarang pandai bergaya, mungkin tutntutan zaman menjadikan mereka begitu.

Bagus juga bergaya. Ada gaya.

Nasib baik dalam gambar ni saya nampak taklah gemuk.

Saya tidak suka berpakaian kemas walaupun saya seorang yang kemas. Entahlah sejak dari remaja lagi saya biasa-biasa sahaja dalam berpakaian. saya lebih selesa tidak berpakaian kemas. Pun begitu apabila ke majlis orang, saya berpakaian kemas sebab menghormati majlis kononnya.

Kadang-kadang saya hendak jugak bergaya tetapi saya rasa saya sudah tua...he he he. Nanti apa kata masyarakat.? Tentulah masyarakat mengata sebabnya saya mahu bergaya muda, kalau tak tak mahulah saya bergaya.

Tetapi sejak bila pula saya ambil pusing apa masyarakat akan kata?

Ha ha ha...

Sekian...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home