Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, September 1, 2016

Najib daftar UM (28 Ogos 2016)

Bertolak dari rumah adik di Ulu Yam Bharu

Pada ahad yang lepas 28/8/2016, saya ke UM.

Saya tidak tahu pesanan bagaimanakah yang paling baik (terbaik) untuk saya tinggalkan kepada anak saudara saya (apabila kami berpisah) kerana keadaan pada 21 tahun lalu sangat berbeza sekali.

21 tahun lalu apabila saya mendaftar di kolej kelima, dunia sangat berbeza kerana dunia masih `kecil'. Tiada telefon bimbit dan sebagainya. Kuala Lumpur kelihatan sangat `jauh' dari kampung halaman saya...(ibarat kata...).


Katil fesyen lama...

Saya hanya berdoa dalam hati (sesuatu yang jarang saya buat, he he) anak saudara saya boleh hadapi cabaran hidup di kampus, cabaran hidup sebagai mahasiswa. Cabaran ini penting untuk dilalui dalam mendapatkan ilmu.

Saya meninggalkan kolej Zaaba
Saya juga tidak tahu nasihat bagaimanakah yang terbaik untuk saya tinggalkan kepadanya kerana dengan adanya teknologi hari ini, tiada orang yang boleh `ditinggalkan'. maksud saya anak saudara saya boleh hubungi saya bila-bila masa sahaja...

Tentu cabaran dan keadaan sekarang jauh berbeza dengan masa saya 21 tahun dahulu. Namun satu pesanan yang tak basah dek hujan tak lekang dek panas ialah "kena banyak bersabar dan tabah hadapi kesusahan dan ingat keluarga kita selalu..."

Dengan hati yang gembira bercampur sedih, saya berjalan seorang diri meninggalkan kolej Zaaba tersebut,

Apabila sampai di pintu pagar, saya semakin teringatkan seseorang...seseorang yang ceritanya saya bawa ke mati...

Adakah kebahagiaan yang total bagi saya? Juga satu soalan yang saya akan bawa ke mati...

He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home