Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, February 5, 2012

Pandai bercakap, naik pangkat?

Saya tidak pandai bercakap. Maksud saya bercakap untuk menunjukan saya boleh buat kerja, boleh dipercayai dan bijak. Saya juga tidak pandai mengumpul pengaruh.
Saya pun hairan kenapa saya tidak pandai bercakap...
Dalam dunia pekerjaan saya, payah nak ukur adakah saya seorang pekerja yang rajin bekerja? dan adakah produktiviti saya tinggi?. Saya seorang tenaga pengajar. Pernah mengajar di sekolah, kolej dan sekarang universiti.
Pernah mengajar pelajar yang lemah dan juga mengajar pelajar matrikulasi, dan sekarang mengajar pelajar di universiti. Pernah saya mengajar mata pelajaran ekonomi untuk pelajar STPM dan hanya 33% sahaja lulus dan saya pernah mengajar pelajar matrikulasi subjek ekonomi mikro, mereka 100% lulus. Haa..
Saya rasa rajin bekerja dan jumlah prokdaktiviti tidak boleh dijadikan ukuran untuk naik pangkat. Begitu juga dengan pandai bercakap.
Jan: Habis tu apa ukurannya? Haaa...

3 comments:

Nong Andy said...

rajin bodek.. mungkin boleh naik pangkat hehehe..

Jankaulu said...

he he he, memang...

Adie Achim said...

Saya sangat mengelak untuk membodek sebab saya rasa seperti murahan untuk membodek dan mengharapkan sesuatu.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home