Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 25, 2019

Beza buah Manggis dan Mesta, dan orang yang pernah saya sayangi.




Sedang saya duduk raik jawapan pelajar, saya terima wasap dari sahabat Adnan, dia hantar gambar yang jelas untuk membezakan yang mana satu buah Manggis, yang mana satu buah Mesta.

Termasuk saya, ramai orang tahu makan jea, tak tahu membezakannya.

Ayah saya dan saya ada menanam beberapa pokok Manggis dan Mesta ini. Sekarang mereka sudah mulai berbuah. Dan saya berdebar juga adakah manggis atau mesta. namun saya terima sahaja rezeki dari tahun.

Merujuk gambar di atas saya dapati manggis buah lebih bulat dan `berisi'. seperti agak obess, manakala buah mesta pula memanjang sikit.

Ibarat bandingan seorang model dengan seorang pencinta makanan.

Ada orang suka manggis (sayalah tu), ada orang suka Mesta.

Apabila saya makan Manggis, saya teringat kepada seseorang yang pernah saya sayangi...

Titik.











No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home