Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, July 3, 2019

Ulasan filem Men in Black 4: International (2019): Men dah jadi Women in Black.



Ulasan filem Men in Black 4: International (2019): Men dah jadi Women in Black.
Image may contain: 3 people, people standing and text
Sukiman in Black

1. Alhamdulillah sempat juga saya melihat Men in Black terbaru, Kalau kira sekarang sudah 4 filem. Filem pertama 1997, kedua 2002, ketiga 2012.
2. Kalau hendak banding dengan filem yang lepas-lepas, bagi saya filem ini kurang menarik. Saya terkilan jugak dengan jalur ceritanya tapi filem ini masih boleh menghiburkan. Ada Liam Neeson dan Emma Thompson.
3. Konsepnya juga telah berubah. Saya yakin filem ini akan dapat kutipan paling rendah...he he.
4. Tidak lagi dua orang lelaki, kini lelaki (Chris Hemsworth) dan perempuan (Tessa Thompson) bergandingan watak dalam Men in Black. Walaupun mereka berlakon dengan baik sekali saya tetap merindui Tommy Lee Jones dan Will Smith. Terbayang-bayang di ruangan mata bak orang bercinta.
5. Ceritanya bermula dengan hero baru yang ego tapi kacak. (saya kata kacak sebab makhluk asing pun ada yang mahu tidor dengannya). Haru betul...
6. Kalau kira plot, plotnya sangat biasa-biasa jea. Budak darjah 3 boleh reka plot tersebut. Ada pengkhianat dalam organisasi. Dan akhirnya terbongkar...
7. Walaupun plotnya biasa, saya tetap rasa terhibur sebab ada adegan-adegan yang pelik dan melucukan. Contohnya ada perempuan yang cantik tapi di belakangnya ada lagi satu tangan! Bila bergocoh nampak real sangat. tapi tentulah hero menang. Contoh 2, Ada makhluk asing yang badannya boleh diceraikan dan dicantumkan semula.
8. Dalam filem ini Men in Black yang perempuan lebih cerdik dari hero. Lebih berdisiplin, lebih banyak lulus periksa dan sebagainya. Dan ketua paling besar Men in Black juga adalah perempuan. Filem ini mungkin boleh tukar dah jadi Women in black.
9. Saya tidak tahu kenapa pelakon lama tidak digunakan dan apa perlunya dua watak baru kalau sekadar mahu meneruskan cerita Men in Black ni.
10. Saya suka filem makhluk asing, namun yang ini sekadar hiburan sahaja. saya akan melupakan filem ini dengan mudah.
11. Dari darjah satu lagi, hingga kini saya percaya di kalangan kita ada mahkluk asing. Keyakinan itu bertambah kuat apabila melihat perangai pelik beberapa kawan-kawan dan pelajar saya. He he he. Lagipun tuhan maha kaya...semua dia boleh buat.
12. Selepas itu macam biasa saya pergi makan-makan. Pekena Pizza. Lama tak makan Pizza.
13. Saya telah melupakan filem ini...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home