Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, June 16, 2017

Lagu raya sedih yang saya suka...

Kata Datuk Shela Majid, di Malaysia ni masyarakatnya lebih suka lagu sedih. Lagi sedih lagi `killer' lagu tu. Saya rasa ada betulnya juga. Dalam kes saya, saya minat lagu raya yang sedih...he he he.

Selain lagu raya Kak Pah, saya suka lagu `Bersabarlah sayang..." nyanyian Sanisah Huri dan lagu "Sepasang Kkurung biru" oleh Khair Johari Johar. Dua lagu ni lagu wajib menjelang raya. 

Saya suka lagu ni bukan kerana saya pernah putus cinta. Sedari kecil saya sudah tertarik dengan iramanya, dan bila besar dengan liriknya sekali. Ia bukan lagu raya biasa. 

Lagu ini seolah dicipta dengan penuh perasaan. Ianya bukan sekadar lagu. Bukan sekadar irama dan lirik. Bukan.

Bukan.

Ada kisah di sebalik lagu ini. Kisah yang aneh.




Lagu ini sangat syahdu...









pada mereka yang tak mengerti menuduh dirimu...
di jurang kesalahan saja, ku tak sampai hati...

1 comment:

Jankaulu said...

Selamat hari raya buat pembaca di mana sahaja

walau tidak berkenal tidak berjumpa, doa akan ada selalu...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home