"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, May 31, 2017

Pertanyaan di bulan Ramadhan kawan saya...

"Man, awak rasa macam mana ya, berbuka sorang diri?" Tanya kawan saya tiba-tiba. Saya diam sahaja. Saya tengok muka dia. Tidaklah cantik mana. Mungkin betul dulu pensyarah saya kata bahawa perempuan yang cerdik biasanya tidak cantik. Dan vice versa.

Namun kecantikan sebenar seorang wanita adalah berbudi bahasa dan sabar...

Saya serba salah hendak menerangkannya sebab tentulah huraian saya tidak menepati apa yang saya rasa. Saya rasa biasa sahaja. Mungkin sebab sudah terlalu biasa. He he he.

Kecuali dia yang tidak kawin-kawin, barulah dia rasa. He he he. teruk pemikiran saya.

Untuk memasak, memang saya tidak ada  masa dan tidak ekonomik. Memasak untuk makan seorang diri tidak ekonomik kepada sesiapa pun. Begitulah pendapat saya.

Dan saya dengan bersusah payahnya membeli makanan di bazar ramadhan. Susah payah yang saya maksudkan memang susah nak cari gerai yang menutup makanan mereka. Menutup makanan adalah syarat pertama saya. Namun ikut makanan juga, kalau yang dah digoreng dan dibeli terus, panas-panas. Tidak perlu tutup.

Namun posting ini pasal apa yang saya rasa bila saya berbuka seorang diri.

Susah saya nak jawab kecuali yang bertanya itu cuba buka seorang diri.

Cubalah...baru rasa kan?



No comments:

.